Nowości
Filter Kit
Niezależnie czy
robimy zdjęcia lub kręcimy film, w studio czy w plenerze, z lampą czy
oświetleniem LED – firma Rosco posiada zestaw filtrów, które mogą nam pomóc.
Zapewniają one korekcję kolorów, ich dyfuzję oraz kontrolę kształtu i faktury
światła dla każdego zdjęcia. Dzięki temu zestaw filtrów jest czymś, co naprawdę
chce się mieć.
- każdy filtr ma
rozmiar 12" x 12" (304.8mm x 304.8mm) – jest to idealny rozmiar do
pokrycia większości studyjnych lamp czy urządzeń LED
- wewnętrzny folder sprawia, że dostęp do filtrów jak i ich transport są łatwe
Podstawowe filtry oświetleniowe do balansowania i komponowania światła. Zawierają: CTO (filtr w kolorze żółtopomarańczowym), CTB (filtr w
kolorze niebieskim), ND (neutralny filtr w kolorze szarym) oraz różnokolorowe
efekty.
Asortyment
najbardziej popularnych filtrów do tworzenia różnych efektów świetlnych. Zawiera: subtelne odcienie kolorów oraz żywe odcienie kolorów.
Nagrodzony
system filtrów do kalibracji światła, które produkują czyste podstawowe barwy i
barwy pochodne dla wzbogacenia kompozycji oświetlenia.
Zbiór materiałów
wpływających na charakter, kształt i jakość światła oraz cieni.
Wybór
filtrów o subtelnych kolorach, dokonany przez fotografów mody, do upiększania,
zmiękczania i poprawy odcienia skóry.
Zbiór
wyspecjalizowanych filtrów do balansowania źródła światła, w tym filtrów ocieplających i ochładzających barwy oraz filtrów dodających lub neutralizujących zieleń.
Zestaw kolorowych
filtrów oświetleniowych do tworzenia nocnych zdjęć,
wyselekcjonowany przez Kevina Adamsa, założyciela bloga "Digital After
Dark®".
Wybór nagrodzonych filtrów zawierający filtry do korekcji kolorów, do
balansowania źródła światła, zmiękczania cieni oraz zmiany kierunku i
rozprzestrzeniania się wiązki światła.
BRAQ CUBES™ Rosco
Braq Cube oferuje masywną produkcję światła będąc zarazem kompaktowym, samodzielnym urządzeniem, które mierzy 12,7 cm i pobiera jedynie 100 W energii. Braq 4C oraz Braq WNC mogą być użyte jako główne źródła światła w studio telewizyjnym, na scenie teatralnej, jako podświetlenie architektonicznych detali czy fasad budynków. Zaprojektowane i skonstruowane przez firmę The Black Tank, Rosco Braq Cube oferuje wiele zalet, których nie sposób odnaleźć w innych urządzeniach LED:
Braq Cube WNC – produkuje ponad 7,000 lumenów przestrajalnego białego światła, które można regulować od 2800K do 6500 K, używając kombinacji wysokich ciepłych CRI (współczynników oddawania barw), neutralnych oraz zimnych nadajników LED
Braq Cube 4C – tworzy piękną paletę silnych, w pełni zmieszanych
kolorów, zarówno subtelnych odcieni, bogatych naturalnych barw, jak i
wspaniałego białego światła – bez rozpraszających wielokorowych cieni, a to
wszystko dzięki technologii mieszania barw przy użyciu czterordzeniowych
nadajników RGBW
GAM Windowgrip
Efekt podświetlenia – już nie tylko na Halloween!

Zostawiliśmy za sobą sezon na
nawiedzone domy, straszne labirynty i halloweenowe imprezy. Jeśli zdarzyło ci
się uczestniczyć w jednej z nich, prawdopodobnie miałeś szansę doświadczyć
efektu podświetlenia, który zawdzięczamy światłu ultrafioletowemu. Przyjrzyjmy
się jak, dzięki technologii LED obecnej w Miro Cube UV firmy Rosco, projektanci są w stanie wykorzystywać ultrafiolet w sposób, w jaki nie
było to dotąd możliwe.
Tworzenie efektu podświetlenia, kiedy nie ma na to dobrych warunków
Czasem projekt wymaga
przestrzeni, aby wyglądał jak podświetlony. Niestety często zdarza się, że nie
jest to możliwe. Ograniczenie instalacji lub obiektu uniemożliwia zasilenie lub
zamontowanie poprawnie oprawy oświetleniowej by móc uzyskać pożądany efekt.
Niebo widoczne na powyższym obrazie,
będącym scenerią przedstawienia, zostało namalowane stonowanymi farbami Rosco
Fluorescent Paints, które następnie połączono z kolorami Off
Broadway. Przy standardowym oświetleniu pastelowa scena wygląda na jasną i
spokojną, a niebo posiada barwne podkreślenia.
Kiedy jednak zostanie skierowany
na nią ultrafiolet, niebo lśni jakby było podświetlone. Dzięki mocy Miro
Cube UV jest to efektowne nawet w miejscach o intensywnym oświetleniu.
Z tego też powodu projektanci kładący nacisk na światło z powodzeniem użyli tej
techniki w ostatniej instalacji w Legoland Discovery Center w Chicago.
Większość zaciemnionych
przestrzeni wystawy Lego Star Wars zostało oświetlone fluorescencyjną żarówką
ultrafioletu T5. Jednak projektanci musieli się zmierzyć z podświetleniem ramek,
w które były oprawione dzieła z motywem Star Wars, a warto wspomnieć, że wisiały
one w dobrze oświetlonych powierzchniach handlowych. Wybrali oni Miro Cube UV, aby przebić jasne światło sklepu i stworzyć efekt
świecenia się ramek. Dzięki temu wyglądały, jakby były podświetlone!
Tylne oświetlenie ultrafioletem
Inną techniką dostępną dla
scenografów jest faktyczne podświetleniem scenografii ultrafioletem. Daje to
możliwość zmiany wyglądu, nastroju czy pory dnia dzięki prostemu dodaniu
czarnego światła na tyle sceny.
Powyższy obraz, który jest
oświetlony od przodu, wydaje się spokojnym pejzażem zimowego jeziora z chłodem
dziennego nieba. Jednakże, scenograf dodał do niego smugi fluorescencyjnego
różu oraz pomarańczy z serii Vivid FX Paint.
Kiedy użyjemy obfitej ilości
fluorescencyjnego światła UV z Miro UV, kolory różowy oraz pomarańczowy
będą świecić na tyle jasno, aby być zauważone od przodu. W szybki i prosty
sposób chłodne dzienne niebo zmienia się we wschód lub zachód słońca.
Dzięki temu, że Miro Cube
jest kompaktowy, waży trochę ponad jeden kilogram i mierzy dziesięć
centymetrów, może być łatwo zainstalowany za scenografią lub podwieszony przy
suficie. Każde urządzenie posiada własny zestaw soczewek rozpraszających, które
dostosowują rozproszenie wiązki do każdej odległości projekcyjnej – długiej lub
krótkiej. Miro Cube ma wbudowany DMX – sterownik oświetlenia -
kontrolujący generowanie odpowiedniej ilości ultrafioletu potrzebnego do
wytworzenia kolejnego pożądanego efektu.
Miro Cube UV daje scenografom
możliwość wytworzenia efektu podświetlenia. Sprzęt ten jest możliwy do
zainstalowania i kontrolowania w niemal każdym miejscu – włącznie z teatralnym
rusztowaniem, w pomieszczeniach o jasnym oświetleniu, a nawet w tylnych
fragmentach sceny. Dzięki niemu możesz otrzymać pożądany efekt w produkcjach
teatralnych, powierzchniach handlowych, wystawach muzealnych – a nawet w
nawiedzonym domu podczas Halloween!
Produkty GAM dostępne w Rosco!
A o oto szczególnie ekscytujące produkty:


GAM TwinSpin

GAM BlackWrap

BlackWrap został nagrodzony Nagrodą Emmy™.

Od teraz wszystkie te wszystkie produkty GAM są dostępne w ogólnoświatowej sieci dystrybutorów Rosco, w tym Teatrum!
Farby Off Broadway i Supersaturated Rosco - Dobry zakup bez marnowania budżetu
Angelique Powers pracuje jako kierownik artystyczny w historycznym teatrze Penumbra w stolicy stanu Minnesota Saint Paul. Oto jak wypowiada się na temat swojej pracy:
Paleta Angelique z rozcieńczonymi farbami Supersaturated pozwoliła stworzyć intensywne kolory
Surowe drewno na ścianach przed pomalowaniem
Ściany po pomalowaniu
To miało być brązowe, a nie zielone
O oświetleniu półprzewodnikowym
Wiele osób uważa, że diody LED nie nagrzewają się. Jednak wysokiej mocy chipy LED, które są wykorzystywane w teatrach i w architekturze wytwarzają bardzo dużo ciepła. 3-watowe chipy LED generują maksymalnie 3W ciepła. W przypadku, gdy te 3 waty nie wydobędą się szybko z chipu, chip LED przegrzeje się i jego żywotność znacznie się skróci.
Opracowanie dobrego systemu termicznego to jedno z najtrudniejszych wyzwań dla producentów tego typu urządzeń. Taki system jest kluczowy i ma ogromny wpływ na jakość urządzenia.

Typowa strategia stosowana w systemach termicznych wykorzystuje radiatory wykonane z aluminiowym ożebrowaniem lub takie, które są zintegrowane w metalicznej obudowie urządzenia. W ten sposób urządzenie nabiera dodatkowej objętości i wagi. Aby ustalić, czy nasze urządzenie jest wyposażone w takie radiatory, należy sprawdzić jak bardzo nagrzewa się obudowa w trakcie jego pracy.
Zespół Black Tank ma do tego inne podejście ponieważ skupił się na bezpośrednim ochłodzeniu chipów LED zamiast obudowy.

Black Tank opatentowali technologię w której diody LED chłodzone są na poziomie chipu. Ta technologia pozwala na zwiększenie powierzchni i redukcję zasięgu ciepła.
Dzięki temu uzyskujemy bardzo wydajne chłodzenie przy minimalnej objętości i wadzę.
Dodatkowo, strategia wykorzystana w urządzeniach MIRO Cube pozwala na usunięcie lub wymianę modułu LED wraz z innymi kluczowymi elementami. Dzięki temu można na przykład sprawić, że urządzenie MIRO Cube WNC zamieni się na MIRO Cube 4C. Wystarczy wymienić moduł LED z WNC na 4C.
Dzięki nowej strategii zarządzania systemem termicznym opatentowanej przez Black Tank oświetlenie półprzewodnikowe nie jest już takim problemem.
Jak uchwycić światło w kamerze lub aparacie?







Draperie Rosco w filmie "Wielki Gatsby"
W filmie pt. "Wielki Gatsby" Baza Luhrmann'a przedstawione są dwa przyjęcia. Obydwa są kluczowe dla całej akcji filmu. Na pierwszym z nich pojawia się Gatsby. Na drugim zaś przychodzi długo wyczekiwana przez Gatsby'ego Daisy. Scenografia obydwu przyjęć charakteryzuje się dużą elegancja i luksusem.
Catherine Martin, nagrodzona Oscarem za scenografię do tego filmu współpracowała z wybitnym konsultantem do spraw scenografii Tony'm Assness. Ten zaś wykorzystał właśnie draperie Rosco, aby podkreślić wrażenie elegancji i luksusu w wystroju scen obydwu przyjęć.
W filmie tym obydwa przyjęcia musiały się różnić między sobą w nastroju ponieważ były to wydarzenia o innej atmosferze. Tony użył więc połyskujących złotem pociętych draperii (Slit Drape), potęgujących wrażenie bogactwa, a także efektu spadających kropel deszczu przypominających łzy.

Jak robić zdjęcia i mieć kontrolę nad barwą ich tła?
Ostatnio, fotograf Rolando Gomez napisał o tym, jak za pomocą prostej techniki balansu bieli ożywić kolory, które stanowią tło dla fotografii. Przy odpowiednim balansie bieli oraz określonym kolorze
źródła światła, wszystko co jest oświetlone tym kolorem będzie wyglądać normalnie, podczas gdy reszta zostanie nasycona kolorem dopełniającym.
Na przykład, aby uzyskać purpurowe tło takie jak na tej fotografii Rolando Gomez'a, balans bieli w aparacie jest ustawiony pod zielone światło powstałe na skutek zamieszczenia zielonego filtru Rosco.
Podczas tej sesji zdjęciowej, zielony filtr na lampie błyskowej został tak założony, aby fotografowana postać zachowała swoje naturalne kolory, a wszystko dookoła nabrało intensywnego purpurowego
odcienia. Ponieważ purpurowy jest przeciwieństwem koloru zielonego, przy ustawieniu bieli pod kolor zielony w aparacie, wszystko co nie jest oświetlone przez lampę błyskową o zielonym świetle
nabierze koloru uzupełniającego, którym w tym przypadku jest purpurowy.
Technika ta ma zastosowanie dla każdego aparatu cyfrowego z możliwością manualnego regulowania balansu bieli, w tym: SLR, HDSLR, Video i HD Video. Będąc w stanie zmienić kolor nieba oraz tła w
samym aparacie przed wykonaniem zdjęcia pozwala zaosczędzić wiele godzin postprodukcji.
Kluczem jest wybór takiego filtru oświetlenia, aby jego barwa dopełniająca była kolorem docelowym dla tła. Filtry muszą być wybrane spośród tych podstawowych lub pochodnych, aby zapewnić
obiektywny sposób balansu bieli.
Nagrodzona Oscarem seria filtrów CalColor Rosco doskonale nadaje się do potrzeb owej fotografii. Filtry te są skalibrowane przy użyciu precyzyjnych gradacji barw podstawowych (czerwony, zielony i
niebieski) i wtórnych (cyjan, żółty i purpurowy) dostępnych w postaci rolek i arkuszy.
Jak widać na zdjęciach Rolando Gomez'a, fotograf ma pełną kontrolę nad kolorem tła.

Oświetlenie budynków - stylowe, lecz nie krzykliwe

Tak wielu jest właścicieli nieruchomości, którzy pragną, by ich budynki wyróżniały się spośród innych. Szczególnie w środowisku miejskim. W latach 70 i 80 powszechnie stosowano oświetlenie neonowe, jednak obecnie projektanci oświetlenia poszukują czegoś bardziej subtelnego, a zarazem atrakcyjnego. Choć istnieje wiele sposobów, aby osiągnąć takie efekty, projektanci najczęściej wybierają oświetlenie półprzewodnikowe. Zalety takiego oświetlenia to przede wszystkim: trwałość, niskie koszty utrzymania oraz efektywność energetyczna.
LitePad Rosco posiada co najmniej trzy niepowtarzalne zalety, które sprawiają, że przeważa wiele innych opraw LED. A oto one:
- Smukła obudowa o grubości 8mm
- Maksymalna elastyczność, dzięki możliwości dostosowania do praktycznie każdej wielkości oraz każdego kształtu.
- W przeciwieństwie do wielu urządzeń, promienie światła diod LED na obwodzie nie rozprzestrzeniają się w kierunku widza, czego rezulatatem jest miękkie i równomierne światło, które nie oślepia.
Eric Hart, Asystent Rekwizytora w Teatrze Publicznym w Nowym Yorku, opisuje w jaki sposób rozwiązać pewien problem

Eric Hart pracował jako rzemieślnik rekwizytów w takich firmach jak Opera Santa Fe, Actors Theatre w Louisville, i w wielu produkcjach w Broadway i off-Broadway. Obecnie jest Asystentem Rekwizytora W Teatrze Publicznym w Nowym Yorku. Eric prowadzi własnego bloga pod adresem: www.props.eric-hart.com.
Przy produkcji musicalu "Bloody Bloody Andrew Jackson" niezbędnym okazało się wykorzystanie imitacji malarstwa olejnego. Projektantka sceny w teatrze, Donyale Werle, chciała, aby scenografia znajdowała się wokół całej widowni. Częścią tej scenografii była "galeria portretów", którą nazywała "martwi, biali faceci" wokół miejsc siedzących.
W jaki sposób ekipa filmowa wykorzystała filtry podczas kręcenia filmu "Margin Call"?

Autism Speaks - "Na niebiesko dla autyzmu"
Roscolux #10683 błękit nieba i #10803 zasadniczy niebieski to oficjalne filtry barwne wykorzystane w organizacji Autism Speaks. Filtry te mogą być stosowane do oświetleń w domu, restauracji lub w budynkach, aby wesprzeć akcję "Na niebiesko dla autyzmu" w Światowym Dniu Świadomości Autyzmu - 2 kwietna 2013.
Jak stworzyć nisko osadzoną mgłę wykorzystując urządzenie ColdFlow i wytwornice Delta 3000 Rosco?
Greenscreen i bluescreen
Drążek do tańca baletowego PortaBarre
PortaBarre™ Rosco jest dokładnie tym co nazwa wskazuje, czyli przenośnym drążkiem przeznaczonym do tańca baletowego. Zaprojektowany przez profesjonalnych tancerzy, PortaBarre jest bardzo lekki, a jednocześnie wytrzymały i stabilny.
Kiedy i jak stosować plastikowe gobo w lampach LED?
Stan SchwartzWygląda na to, że lampy LED wykorzystywane są przez wszystkich DJ'ów oraz projektantów oświetlenia. Jednak do tej pory wiele z nich ma sceptyczny stosunek co do używania plastikowych gobo. Nie trudno jest to zrozumieć. Lampy LED wytwarzają znacznie mniej żaru od tradycyjnych lamp żarowych. Co ważniejsze, plastikowe gobo są znacznie tańsze od metalowych bądź szklanych gobo.
LitePad dla architektów i projektantów wnętrz
Projektor X24 a efekt Aurora Borealis
Kate Leahy:
Kąt i tekstura oświetlenia pomogły w zróżnicowaniu dwóch światów

Gobo wykorzystane:



Gobo VARI*IMAGE

Efekty mgły, mgiełki, dymu i pary...
ROSCOVIEW


Nowa aplikacja Rosco myColor pozwala na
stworzenie własnego wirtualnego próbnika, porównywanie kolorów,
zapisywanie ich do ulubionych, dzielenie się swoimi pomysłami oraz
wiele więcej!
Zapraszamy do skorzystania z aplikacji na
stronie Rosco pod adresem: www.rosco.com/mycolor/mycolor.
cfm
JAPHY WEIDEMAN
Filtry, gobo, leko, ściemniane lampy fluorescencyjne, materiały PVC
Pierwszy akt opery Beli Bartoka pt. Bluebeard's Castle opowiada historie króla i jego mrocznej przeszłości, której nie chce zdradzić swojej nowej żonie Judith. Na początku opery scenę spowija "kompletna ciemność", która ustępuje stopniowo ukazując elementy otoczenia. Schody o krwistej czerwieni wynurzają się z przestrzeni, a po nich schodzi para małżeńska wprost do pomieszczenia zamku. Aby uzyskać efekt wyraźnego obrazu tej sceny, postawiliśmy na silną głębię i ostrość. Królewski błękit S385, który został wykorzystany na ścianie w głębi sceny sprawia wrażenie zanikającej dali. S27 tak oświetla powierzchnie schodów, aby przyciągnąć wzrok widza.

MIRO CUBE™
Innowacyjna seria MIRO CUBE™ firmy Rosco to wyjątkowo poręczne lampy LED o mocy 48W i o strumieniu świetlnym o ponad 3000 lumenów. Elegancki lecz wytrzymały, geometryczny design MIRO CUBE™ doskonale się nadaje do użytku w domu, w muzeach, w szynowych systemach oświetlenia, w sklepach i w holach...
LITEPAD LOOP
INTELIGENTNE LUSTRO I-CUE
więcej >>>
GOBO DO ANIMACJI

http://www.rosco.com/gobos/index.cfm

Więcej informacji na stronie:
http://www.roscodancefloors.com/wizard/index.cfm
LitePad™ to bardzo płaskie źródło swiatła LED, które zapewnia miękkie, równomierne oświetlenie. Ze względu na małą grubość (tylko 8mm) i lekką konstrukcję, Litepad idealnie nadaje się do stosowania w miejscach, gdzie większość konwencjonalnych opraw po prostu się nie zmieści. Litepad to ekscytujące, nowe podejście do oświetlenia, z wykorzystaniem trwałych i energooszczędnych technologii LED. LitePad DL zużywa prawie 40% mniej energii niz LitePad HO +, jednocześnie zapewnia równomierne miękkie oświetlenie. To wszytko sprawia, że LitePad jest tak popularny wśród profesjonalistów. LitePad DL oferuje bardzie ekonomiczne rozwiązanie dla tych zastosowań, w których zwiększona jasność LitePad HO + nie jest konieczna. Zużywając tylko kilka watów, LitePad jest ekologiczną alternatywą konwencjonalnych źródeł swiatła. Dostępny w sześciu rozmiarach standardowych.
PODKATEGORIA | OPIS |
---|---|
Filtry ND / Panele Roscolex |
W jaki sposób ekipa filmowa wykorzystała filtry podczas kręcenia filmu "Margin Call"?
... |
Crystal Gel Rosco | Eric Hart, Asystent Rekwizytora w Teatrze Publicznym w Nowym Yorku, opisuje w jaki sposób rozwiązać pewien problem
... |
Jak uchwycić światło w kamerze lub aparacie | |
MIRO CUBE™ |