TEATRUM

Wyłą…czny przedstawiciel firmy
www.rosco.com








Nowości

Filter Kit


Kits_Overview.jpg

Niezależnie czy robimy zdjęcia lub kręcimy film, w studio czy w plenerze, z lampą czy oświetleniem LED – firma Rosco posiada zestaw filtrów, które mogą nam pomóc. Zapewniają one korekcję kolorów, ich dyfuzję oraz kontrolę kształtu i faktury światła dla każdego zdjęcia. Dzięki temu zestaw filtrów jest czymś, co naprawdę chce się mieć.

- każdy filtr ma rozmiar 12" x 12" (304.8mm x 304.8mm) – jest to idealny rozmiar do pokrycia większości studyjnych lamp czy urządzeń LED

- wewnętrzny folder sprawia, że dostęp do filtrów jak i ich transport są łatwe

Photo Lighting

Podstawowe filtry oświetleniowe do balansowania i komponowania światła. Zawierają: CTO (filtr w kolorze żółtopomarańczowym), CTB (filtr w kolorze niebieskim), ND (neutralny filtr w kolorze szarym) oraz różnokolorowe efekty.

Color Effects

Asortyment najbardziej popularnych filtrów do tworzenia różnych efektów świetlnych. Zawiera: subtelne odcienie kolorów oraz żywe odcienie kolorów.

CalColor™

Nagrodzony system filtrów do kalibracji światła, które produkują czyste podstawowe barwy i barwy pochodne dla wzbogacenia kompozycji oświetlenia.

Diffusion

Zbiór materiałów wpływających na charakter, kształt i jakość światła oraz cieni.

Beauty

Wybór filtrów o subtelnych kolorach, dokonany przez fotografów mody, do upiększania, zmiękczania i poprawy odcienia skóry.

Color Correction

Zbiór wyspecjalizowanych filtrów do balansowania źródła światła, w tym filtrów ocieplających i ochładzających barwy oraz filtrów dodających lub neutralizujących zieleń.

Digital After Dark®

Zestaw kolorowych filtrów oświetleniowych do tworzenia nocnych zdjęć, wyselekcjonowany przez Kevina Adamsa, założyciela bloga "Digital After Dark®".

Cinegel  Sampler

Wybór nagrodzonych filtrów zawierający filtry do korekcji kolorów, do balansowania źródła światła, zmiękczania cieni oraz zmiany kierunku i rozprzestrzeniania się wiązki światła.


BRAQ CUBES™ Rosco


Braq Cube oferuje masywną produkcję światła będąc zarazem kompaktowym, samodzielnym urządzeniem, które mierzy 12,7 cm i pobiera jedynie 100 W energii. Braq 4C oraz Braq WNC mogą być użyte jako główne źródła światła w studio telewizyjnym, na scenie teatralnej, jako podświetlenie architektonicznych detali czy fasad budynków. Zaprojektowane i skonstruowane przez firmę The Black Tank, Rosco Braq Cube oferuje wiele zalet, których nie sposób odnaleźć w innych urządzeniach LED:

  • Unikalny, opatentowany system zarządzania ciepłem, który zawiera tak dużą ilość lumenów, jaka jest tylko możliwa przy tak małych rozmiarach urządzenia
  • Pełny asortyment punktowych, średnich i szerokich soczewek
  • Niedrogie zasilanie lub oporniki – podłączenie bezpośrednio pod źródło napięcia wynoszącego 90-240 V
  • Złącze Neutrik Powercon oraz przejściówka do łatwego montażu szeregowego do ośmiu jednostek
  • 1-amperowy pobór prądu umożliwia do 20 opraw oświetleniowych na pojedynczym obwodzie 20A
  • Ściemnianie bez migotania w 8 i 16-bitowej rozdzielczości
  • Intuicyjne, pełnotekstowe menu nawigacji LCD do sterowania ręcznego
  • Łatwa instalacja na standardowej oświetleniowej szynie zasilającej z opcjonalnym montażem wspornika, oraz pełne funkcje DMX
  • Konstrukcja modułowa umożliwiająca łatwą konfigurację równoległą i szeregową dla maksymalnej uniwersalności


  • BRAQWNC.jpg

    Braq Cube WNC – produkuje ponad 7,000 lumenów przestrajalnego białego światła, które można regulować od 2800K do 6500 K, używając kombinacji wysokich ciepłych CRI (współczynników oddawania barw), neutralnych oraz zimnych nadajników LED










    Braq4CfrontLO.jpgBraq Cube 4C – tworzy piękną paletę silnych, w pełni zmieszanych kolorów, zarówno subtelnych odcieni, bogatych naturalnych barw, jak i wspaniałego białego światła – bez rozpraszających wielokorowych cieni, a to wszystko dzięki technologii mieszania barw przy użyciu czterordzeniowych nadajników RGBW


    GAM Windowgrip


    Zachęcamy wszystkich do zapoznania się z filtrami WindowGrip. Dzięki tej samoprzylepnej folii nie będziecie musieli już więcej się martwić o to czy filtr, który zamontowaliście na oknie nie odklei się np. w trakcie emisji programu telewizyjnego.

    windowgrip_header_002.png

    Folia do nabycia u nas. Wymiary: 1,2m x 6m.



    Efekt podświetlenia – już nie tylko na Halloween!


    1.jpg

    Zostawiliśmy za sobą sezon na nawiedzone domy, straszne labirynty i halloweenowe imprezy. Jeśli zdarzyło ci się uczestniczyć w jednej z nich, prawdopodobnie miałeś szansę doświadczyć efektu podświetlenia, który zawdzięczamy światłu ultrafioletowemu. Przyjrzyjmy się jak, dzięki technologii LED obecnej w Miro Cube UV firmy Rosco, projektanci są w stanie wykorzystywać ultrafiolet w sposób, w jaki nie było to dotąd możliwe.

    Tworzenie efektu podświetlenia, kiedy nie ma na to dobrych warunków

    Czasem projekt wymaga przestrzeni, aby wyglądał jak podświetlony. Niestety często zdarza się, że nie jest to możliwe. Ograniczenie instalacji lub obiektu uniemożliwia zasilenie lub zamontowanie poprawnie oprawy oświetleniowej by móc uzyskać pożądany efekt.

    2.jpg

    Niebo widoczne na powyższym obrazie, będącym scenerią przedstawienia, zostało namalowane stonowanymi farbami Rosco Fluorescent Paints, które następnie połączono z kolorami Off Broadway. Przy standardowym oświetleniu pastelowa scena wygląda na jasną i spokojną, a niebo posiada barwne podkreślenia.

    3.jpg

    Kiedy jednak zostanie skierowany na nią ultrafiolet, niebo lśni jakby było podświetlone. Dzięki mocy Miro Cube UV jest to efektowne nawet w miejscach o intensywnym oświetleniu. Z tego też powodu projektanci kładący nacisk na światło z powodzeniem użyli tej techniki w ostatniej instalacji w Legoland Discovery Center w Chicago.

    4.jpg

    Większość zaciemnionych przestrzeni wystawy Lego Star Wars zostało oświetlone fluorescencyjną żarówką ultrafioletu T5. Jednak projektanci musieli się zmierzyć z podświetleniem ramek, w które były oprawione dzieła z motywem Star Wars, a warto wspomnieć, że wisiały one w dobrze oświetlonych powierzchniach handlowych. Wybrali oni Miro Cube UV, aby przebić jasne światło sklepu i stworzyć efekt świecenia się ramek. Dzięki temu wyglądały, jakby były podświetlone!

    Tylne oświetlenie ultrafioletem

    Inną techniką dostępną dla scenografów jest faktyczne podświetleniem scenografii ultrafioletem. Daje to możliwość zmiany wyglądu, nastroju czy pory dnia dzięki prostemu dodaniu czarnego światła na tyle sceny.

    5.jpg

    Powyższy obraz, który jest oświetlony od przodu, wydaje się spokojnym pejzażem zimowego jeziora z chłodem dziennego nieba. Jednakże, scenograf dodał do niego smugi fluorescencyjnego różu oraz pomarańczy z serii Vivid FX Paint.

    6.jpg

    Kiedy użyjemy obfitej ilości fluorescencyjnego światła UV z Miro UV, kolory różowy oraz pomarańczowy będą świecić na tyle jasno, aby być zauważone od przodu. W szybki i prosty sposób chłodne dzienne niebo zmienia się we wschód lub zachód słońca.

    7.jpg

    Dzięki temu, że Miro Cube jest kompaktowy, waży trochę ponad jeden kilogram i mierzy dziesięć centymetrów, może być łatwo zainstalowany za scenografią lub podwieszony przy suficie. Każde urządzenie posiada własny zestaw soczewek rozpraszających, które dostosowują rozproszenie wiązki do każdej odległości projekcyjnej – długiej lub krótkiej. Miro Cube ma wbudowany DMX – sterownik oświetlenia - kontrolujący generowanie odpowiedniej ilości ultrafioletu potrzebnego do wytworzenia kolejnego pożądanego efektu.

    8.jpg

    Miro Cube UV daje scenografom możliwość wytworzenia efektu podświetlenia. Sprzęt ten jest możliwy do zainstalowania i kontrolowania w niemal każdym miejscu – włącznie z teatralnym rusztowaniem, w pomieszczeniach o jasnym oświetleniu, a nawet w tylnych fragmentach sceny. Dzięki niemu możesz otrzymać pożądany efekt w produkcjach teatralnych, powierzchniach handlowych, wystawach muzealnych – a nawet w nawiedzonym domu podczas Halloween!



    Produkty GAM dostępne w Rosco!


    Rosco-GAM-Masthead-1305.png

    Tej wiosny, kiedy do Rosco dołączył GAM, zainteresowanie ze strony klientów wielbiących produkty GAM było niesamowite.

    A o oto szczególnie ekscytujące produkty:

    GAM-Gobos.jpg



    GAM Gobo
    GAM, czyli Great American Market został otwarty w 1975 roku oferując gobo ze stali nierdzewnej. Z biegiem lat, GAM wzbogacało się o coraz bardziej niezwykłe, pomysłowe i użyteczne wzory, a wiele z nich do dziś należy do najbardziej popularnych szablonów gobo. Wkrótce ich katalog "Shadowplay" stanie się nieodzownym atrybutem dla projektantów oświetlenia na całym świecie. Teraz połączone katalogi Rosco i standardowych gobo GAM zawierają ponad 2500 wzorów. Gobo GAM i Rosco są produkowane w tym samych obiektach i dostarczane z tych samych magazynów.

    GAM-TwinSpin-896x1024.jpg


    GAM TwinSpin
    Klienci przez lata dopytywali się o "Rosco TwinSpin". W biurach Rosco to pytanie wydawało się nieco dziwne ponieważ największe zapotrzebowanie było rotatory DHA i Vortex 360. Jednak od teraz GAM TwinSpin również będzie dostępny w Rosco! Szeroki wachlarz funkcji dostępnych w rotatorach pozwala na stworzenie praktycznie dowolnego efektu gobo za dowolnie przeznaczony na to budżet. Jeżeli szukają Państwo czegoś niedrogiego to najlepiej wybierać spośród rotatorów Simple Spin, Vortex 360 i TwinSpin. W celu uzyskania bardziej złożonych efektów należałoby wybrać Revo, RevoPRO lub TwinSpin indeksujący.

    lrblackpic.jpg


    GAM BlackWrap
    Kolejny ekscytujący produkt GAM to GAM BlackWrap. BlackWrap to czarna matowa folia służąca do "wymodelowania" lub zablokowania światła. Produkt Cinefoil Rosco był do tej pory znany pod nazwą "BlackWrap w blue boxie". Jednym z najczęściej zadawanych pytań jest: "Czy teraz dostępny będzie BlackWrap czy Cinefoil?". Odpowiedź brzmi obydwa. Pomimo faktu, że są to bardzo porównywalne produkty, niektórzy klienci wolą Cinefoil, a inni BlackWrap.

    2004_Emmy_Joe_Tawil_890.jpg


    BlackWrap został nagrodzony Nagrodą Emmy™.

    Innovative-GAM-Production-Tools.jpg

    Innowacyjne narzędzia GAM
    Zarówno firma Rosco jak i Gam oferują sprytne, w dobrym guście i zarazem proste rozwiązania dla technicznych problemów spotykanych na planie. Produkt GamChek to niezwykłe narzędzie służące do wykonywania testów elektrycznych, Stik-up to świetny sposób na wprowadzenie światła za kulisami lub do kanału orkiestry, a WindowGrip to narzędzie pozwalające by filtry takie jak CTO, ND lub UV przylegały szczelnie do okien.

    Od teraz wszystkie te wszystkie produkty GAM są dostępne w ogólnoświatowej sieci dystrybutorów Rosco, w tym Teatrum!





    Farby Off Broadway i Supersaturated Rosco - Dobry zakup bez marnowania budżetu


    Angelique Powers pracuje jako kierownik artystyczny w historycznym teatrze Penumbra w stolicy stanu Minnesota Saint Paul. Oto jak wypowiada się na temat swojej pracy:


    Ludzie często mnie pytają o to dlaczego nie mogę używać tańszych farb. Przyznaję, że czasem jest taka możliwość ale w większości przypadków będzie to po prostu niedostateczny produkt - zwykle dlatego, że tańsze farby nie pozwalają na uzyskanie odpowiedniego uderzenia kolorem. Zauważyłam również, że przy pracy wymagającej więcej szczegółów, tego rodzaju farby mogą znacznie utrudnić zadanie oraz wydłużyć czas pracy. Świetnym przykładem tego problemu jest ostatni spektakl, który odbył się w teatrze Penumbra.


     

    SPUNK_image2-2.jpg


    Podczas przedstawienia "SPUNK", moim głównym celem było użycie dużej ilości koloru uważając na to, aby drewno nie uległo przesyceniu i nie straciło całego swojego naturalnego charakteru i usłojenia. Aby spełnić ten cel wybrałam różne farby z serii Supersaturated i Off Broadway Rosco ponieważ wiedziałam, że nawet przy mocnym rozcieńczeniu z wodą zapewnią one efekt przeze mnie oczekiwany, czyli silne uderzenie kolorem jednak pozostawiające naturalny charakter drewna.


     

    IMG_5492-1024x768.jpg


    Podkład pod malowidło znajdujące się w głębi sceny, został stworzony przy pomocy stalowych ram i listew toczonych z drewna. Pod spodem położyliśmy piankę. Pomalowałam wszystko bardzo rozrzedzoną farbą Supersaturated Velour Black. W ten sposób osiągnęłam doskonałą bazę do pracy.


    IMG_5014-768x1024.jpg

    Angelique w trakcie pracy


    Wszystkie kolory farb Rosco Supersaturated użyłam w bardzo małej ilości - czasami tylko kilka łyżek stołowych, rozcieńczając je do konsystencji chudego mleka. Farby Supersaturated pozwoliły mi osiągnąć subtelne mieszanki, które miały ogromny wpływ na efekt końcowy.


     

    IMG_5046-Version-2-1024x822.jpg


    Paleta Angelique z rozcieńczonymi farbami Supersaturated pozwoliła stworzyć intensywne kolory



    Ściany na planie były pokryte drewnem z gotowych palet wysyłkowych, co zmniejszyło nakład pracy. Jedyne co musiałam zrobić, to nadać ton deskom i dodać odpowiedni akcent koloru i usłojenia.


     

    IMG_5159-1024x768.jpg


    Surowe drewno na ścianach przed pomalowaniem


    Na początku użyłam niecałe trzy litry każdej z farb Rosco Off Broadway Raw Sienna i Earth Umber. Po zmieszaniu ich i rozcieńczeniu z wodą, uzyskałam około 27 litrów różnych odcieni brązu, które wykorzystałam zarówno do ścian jak i do podłogi. Po tym, gdy warstwa bazowa beżów i brązów wyschła, zużyłam część pozostałej farby do malowideł w tylnej części sceny (które jeszcze bardziej rozcieńczyłam z wodą), aby podkreślić kolory.


     

    IMG_5553-768x1024.jpg


    Ściany po pomalowaniu


    Po wyschnięciu dodaliśmy cienie, linie cięcia i dorysowaliśmy imitacje słojów wykorzystując farbę Supersaturated Payne's Grey rozcieńczoną w stosunku 1:20. Efekt był bardzo ciekawy ponieważ podkreślił naturalne elementy drewna i nadał scenie charakter.

     


    Można stwierdzić, że mocne rozcieńczanie farb z wodą pozwoliło mi użyć mniejszej ilości farb. To również dotyczy brązowej farby, której użyłam, aby pomalować tył ścian (wybrałam kolor brązowy, aby farba nie zniszczyła tego co się znajduje po drugiej stronie w razie jakby się przedostała przez szpary między deskami). W tym przypadku wykorzystałam tradycyjną farbę. Aby przyspieszyć ten proces i pokryć wszystkie szczeliny, postanowiłam użyć spryskiwacza Hudson. Pomogło mi to zaoszczędzić ogromną ilość czasu jak i pieniędzy, gdyż kupiłam farbę w pobliskim sklepie budowlanym. Niestety to właśnie było błędem. Rozwodniona brązowa farba zamieniła się w małe zielone kałuże.


    IMG_5090-1024x888.jpg


    To miało być brązowe, a nie zielone


    Na szczęście było to malowane na tylnej stronie. Gdyby to się stało od strony widocznej dla widzów byłabym zrozpaczona. W przeszłości widziałam podobne przypadki z wykorzystaniem takich farb i to jest jeden z wielu powodów, dla których wybieram teraz głównie takie farby jak Off Broadway i Supersaturated Rosco.


     

    Spunk-Full-Stage-Live-Photo-Credit-Allen-Weeks.jpeg




    O oświetleniu półprzewodnikowym

    MIRO_3-image.jpg

    Wiele osób uważa, że diody LED nie nagrzewają się. Jednak wysokiej mocy chipy LED, które są wykorzystywane w teatrach i w architekturze wytwarzają bardzo dużo ciepła. 3-watowe chipy LED generują maksymalnie 3W ciepła. W przypadku, gdy te 3 waty nie wydobędą się szybko z chipu, chip LED przegrzeje się i jego żywotność znacznie się skróci.

    Opracowanie dobrego systemu termicznego to jedno z najtrudniejszych wyzwań dla producentów tego typu urządzeń. Taki system jest kluczowy i ma ogromny wpływ na jakość urządzenia.



    Aluminum-Extrusion-Heat-Sink.jpg


    Typowa strategia stosowana w systemach termicznych wykorzystuje radiatory wykonane z aluminiowym ożebrowaniem lub takie, które są zintegrowane w metalicznej obudowie urządzenia. W ten sposób urządzenie nabiera dodatkowej objętości i wagi. Aby ustalić, czy nasze urządzenie jest wyposażone w takie radiatory, należy sprawdzić jak bardzo nagrzewa się obudowa w trakcie jego pracy.

    Zespół Black Tank ma do tego inne podejście ponieważ skupił się na bezpośrednim ochłodzeniu chipów LED zamiast obudowy.



    1827010-40.jpg
    Quad Chip z MIRO Cube 4C Rosco


    Black Tank opatentowali technologię w której diody LED chłodzone są na poziomie chipu. Ta technologia pozwala na zwiększenie powierzchni i redukcję zasięgu ciepła.
    Dzięki temu uzyskujemy bardzo wydajne chłodzenie przy minimalnej objętości i wadzę.





    Dodatkowo, strategia wykorzystana w urządzeniach MIRO Cube pozwala na usunięcie lub wymianę modułu LED wraz z innymi kluczowymi elementami. Dzięki temu można na przykład sprawić, że urządzenie MIRO Cube WNC zamieni się na MIRO Cube 4C. Wystarczy wymienić moduł LED z WNC na 4C.

    Dzięki nowej strategii zarządzania systemem termicznym opatentowanej przez Black Tank oświetlenie półprzewodnikowe nie jest już takim problemem.



    Jak uchwycić światło w kamerze lub aparacie?


    Dym, mgła, mgiełka i para - wszystkie te elementy wykorzystywane są po to, aby nasze zdjęcia lub filmy nabrały charakterystycznego klimatu. Światło jest niewidzialne. Kamera jest tylko w stanie uchwycić światło w momencie, gdy odbija się od czegoś - np. od jakiejś postaci lub od drzewa. Kręcąc film często pragniemy, aby w naszym kadrze światło było widoczne. Dzięki temu jesteśmy w stanie przekazać odpowiednią kolorystykę i nastrój. Aby światło można było uchwycić możemy wykorzystać unoszący się kurz, puder lub tzw. "mgłę teatralną".

    Beams-of-light-at-Grand-Central-Station.jpg


    Prawdopodobnie najbardziej powszechnym zastosowaniem mgły w fotografii jest takie, aby uchwycić promienie lub snopy światła widoczne dzięki unoszącym się w powietrzu cząsteczkom. Do tego niezbędne są dwie rzeczy - cień, który nada kształt wiązce światła oraz cząsteczki od których odbija się światło. Ta metoda zapewnia świetne efekty przy fotografowaniu architektury wnętrz, listowia  lub okien i okiennic. Żeby nasz aparat był w stanie uchwycić snopy światła, najlepiej, aby światło przechodziło przez tzw. "mgłę teatralną", która wygląda jak półprzezroczysta chmura.

    Jay-Holben-uses-fog-to-add-character-to-the-location-in-the-shot-on-the-right.jpg



    Nie każdy może sobie pozwolić na kręcenie filmu w takim miejscu jak Grand Central Station, za to każdy może sprawić, że scena nabierze dramatyzmu, przy odrobinie mgły. Zdjęcie poniżej pochodzi z artykułu z DV Magazine, w którym Jay Holben opisuje techniki wykorzystania "mgły teatralnej" i dzieli się swoim doświadczeniem wykorzystania mgły dla filmu pt. "Black Tar Road".


    Fog-Affects-Contrast-Ratio-1024x411.jpg


    Jay również tłumaczy w jaki sposób "mgła teatralna" może być wykorzystana w celu zmniejszenia kontrastu w danym ujęciu. "Mgła powoduje, że tło wydaje się bardziej odległe niż jest w rzeczywistości. Wymaga to delikatnej i zarazem wystarczająco gęstej mgły. Mgłę należy rozpylać sprayem po pomieszczeniu w małych dawkach do czasu aż powstanie jednolita warstwa mgły. Im bliżej kamery znajdą się obiekty w kadrze, tym mniejszy wpływ będzie miała na nich mgła. To właśnie stwarza wspaniałe wrażenie głębi."




    W tym filmiku Jay P. Morgan i The Slanted Lens przedstawiają sposób w jaki można uchwycić promienie światła słonecznego przebijającego przez drzewa. Efekt jest świetny lecz trudny do osiągnięcia o ile nie chcemy czekać na to aż Matka Natura sama przyniesie nam mgłę. Jednak za pomocą maszyny do wytwarzania sztucznej mgły będziemy w stanie uzyskać o wiele większą kontrolę nad ostatecznym efektem. Będąc na dworze trzeba brać pod uwagę fakt, że czas unoszenia się mgły w danym miejscu oraz jej gęstość będzie zależeć od wiatru i poziomu wilgoci.


    Eddie-Griffin-Purple-Couch-and-Smoke.jpg


    Mgły możemy również użyć w taki sposób, aby stworzyć poczucie czasu, przestrzeni oraz nastroju. Podczas fotografowania komika Eddiego Griffina, Hernan Rodriguez wykorzystał dym po to, aby dodać nieco dramatyzmu i wzbogacić fakturę tła. Hernan Posługiwał się również filtrami Rosco, aby oświetlać mgłę odpowiednim kolorem.


    Smoke-on-the-Wedding.jpg


    W tym ostatnim zdjęciu, Walter Fantauzzi użył mgły wykorzystując wszystkie wcześniej wymienione techniki:
    Najpierw uchwycił smugi światła wpadającego przez okno, potem dodał głębi redukując kontrast tła, a następnie rozprzestrzenił mgłę po prawym dolnym rogu dodając tam żółte światło kontrastujące z niebieskim widocznym po lewej stronie - w taki sposób widz zostaje przyciągnięty wzrokiem przez pannę młodą.


    Rosco-Fog-Fluids.jpg



    Rosco produkuje pełną gamę maszyn oraz płynów, które pozwalają na wytworzenie mgły o odpowiedniej objętości, przejrzystości i trwałości. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą na naszej stronie i na stronie Rosco.


    headlights-at-night.jpg



    Draperie Rosco w filmie "Wielki Gatsby"



    W filmie pt. "Wielki Gatsby" Baza Luhrmann'a przedstawione są dwa przyjęcia. Obydwa są kluczowe dla całej akcji filmu. Na pierwszym z nich pojawia się Gatsby. Na drugim zaś przychodzi długo wyczekiwana przez Gatsby'ego Daisy. Scenografia obydwu przyjęć
    charakteryzuje się dużą elegancja i luksusem.

     


    Catherine Martin, nagrodzona Oscarem za scenografię do tego filmu współpracowała z wybitnym konsultantem do spraw scenografii Tony'm Assness. Ten zaś wykorzystał właśnie draperie Rosco, aby podkreślić wrażenie elegancji i luksusu w wystroju scen obydwu przyjęć.


    W filmie tym obydwa przyjęcia musiały się różnić między sobą w nastroju ponieważ były to wydarzenia o innej atmosferze. Tony użył więc połyskujących złotem pociętych draperii (Slit Drape), potęgujących wrażenie bogactwa, a także efektu spadających kropel deszczu przypominających łzy. 




    Leonardo-DiCaprio-in-a-sea-of-Slit-Drape.jpg


    Tony również zaprojektował wystrój 'afterparty' dla aktorów i całej ekipy filmowej po premierze filmu w Sydney. Aby zachować klimat, który panował w świecie "Gatsby'ego" Tony po raz kolejny siegnął po draperie Slit Drape. Wydarzenie odbyło się w Hordern Pavilion z 1924, w którym znajduje się wielka ciemna przestrzeń otoczona sześcioma wysokimi kolumnami. Tony wykorzystał tę ciemną przestrzeń zapełniając ją zwisającymi, 5-metrowymi złotymi draperiami.


    party_blue.jpg




    slit_drape_pkg.jpg




    Jak robić zdjęcia i mieć kontrolę nad barwą ich tła?

    purplephoto.jpgOstatnio, fotograf Rolando Gomez napisał o tym, jak za pomocą prostej techniki balansu bieli ożywić kolory, które stanowią tło dla fotografii. Przy odpowiednim balansie bieli oraz określonym kolorze źródła światła, wszystko co jest oświetlone tym kolorem będzie wyglądać normalnie, podczas gdy reszta zostanie nasycona kolorem dopełniającym.

    Na przykład, aby uzyskać purpurowe tło takie jak na tej fotografii Rolando Gomez'a, balans bieli w aparacie jest ustawiony pod zielone światło powstałe na skutek zamieszczenia zielonego filtru Rosco. Podczas tej sesji zdjęciowej, zielony filtr na lampie błyskowej został tak założony, aby fotografowana postać zachowała swoje naturalne kolory, a wszystko dookoła nabrało intensywnego purpurowego odcienia. Ponieważ purpurowy jest przeciwieństwem koloru zielonego, przy ustawieniu bieli pod kolor zielony w aparacie, wszystko co nie jest oświetlone przez lampę błyskową o zielonym świetle nabierze koloru uzupełniającego, którym w tym przypadku jest purpurowy.

    towel.jpgTechnika ta ma zastosowanie dla każdego aparatu cyfrowego z możliwością manualnego regulowania balansu bieli, w tym: SLR, HDSLR, Video i HD Video. Będąc w stanie zmienić kolor nieba oraz tła w samym aparacie przed wykonaniem zdjęcia pozwala zaosczędzić wiele godzin postprodukcji.

    Kluczem jest wybór takiego filtru oświetlenia, aby jego barwa dopełniająca była kolorem docelowym dla tła. Filtry muszą być wybrane spośród tych podstawowych lub pochodnych, aby zapewnić obiektywny sposób balansu bieli.

    Nagrodzona Oscarem seria filtrów CalColor Rosco doskonale nadaje się do potrzeb owej fotografii. Filtry te są skalibrowane przy użyciu precyzyjnych gradacji barw podstawowych (czerwony, zielony i niebieski) i wtórnych (cyjan, żółty i purpurowy) dostępnych w postaci rolek i arkuszy.

    Jak widać na zdjęciach Rolando Gomez'a, fotograf ma pełną kontrolę nad kolorem tła.


    redphoto.jpg



    Oświetlenie budynków - stylowe, lecz nie krzykliwe

    camuto.jpg

    Tak wielu jest właścicieli nieruchomości, którzy pragną, by ich budynki wyróżniały się spośród innych. Szczególnie w środowisku miejskim. W latach 70 i 80 powszechnie stosowano oświetlenie neonowe, jednak obecnie projektanci oświetlenia poszukują czegoś bardziej subtelnego, a zarazem atrakcyjnego. Choć istnieje wiele sposobów, aby osiągnąć takie efekty, projektanci najczęściej wybierają oświetlenie półprzewodnikowe. Zalety takiego oświetlenia to przede wszystkim: trwałość, niskie koszty utrzymania oraz efektywność energetyczna.

    LitePad Rosco posiada co najmniej trzy niepowtarzalne zalety, które sprawiają, że przeważa wiele innych opraw LED. A oto one:

    - Smukła obudowa o grubości 8mm

    - Maksymalna elastyczność, dzięki możliwości dostosowania do praktycznie każdej wielkości oraz każdego kształtu.

    - W przeciwieństwie do wielu urządzeń, promienie światła diod LED na obwodzie nie rozprzestrzeniają się w kierunku widza, czego rezulatatem jest miękkie i równomierne światło, które nie oślepia.








    Eric Hart, Asystent Rekwizytora w Teatrze Publicznym w Nowym Yorku, opisuje w jaki sposób rozwiązać pewien problem

    Crystal Gel

    Eric Hart pracował jako rzemieślnik rekwizytów w takich firmach jak Opera Santa Fe, Actors Theatre w Louisville, i w wielu produkcjach w Broadway i off-Broadway. Obecnie jest Asystentem Rekwizytora W Teatrze Publicznym w Nowym Yorku. Eric prowadzi własnego bloga pod adresem: www.props.eric-hart.com.






    Przy produkcji musicalu "Bloody Bloody Andrew Jackson" niezbędnym okazało się wykorzystanie imitacji malarstwa olejnego. Projektantka sceny w teatrze, Donyale Werle, chciała, aby scenografia znajdowała się wokół całej widowni. Częścią tej scenografii była "galeria portretów", którą nazywała "martwi, biali faceci" wokół miejsc siedzących.


    W jaki sposób ekipa filmowa wykorzystała filtry podczas kręcenia filmu "Margin Call"?

    filtry ND
    Każdy filmowiec wie, że aby zmniejszyć intensywność światła wpadającego z zewnątrz, najszybszym sposobem jest umieszczenie filtru "twardego" Rosco - bądź sztywnych paneli - na oknach. To jest zwykle powód, dla którego operatorzy, robotnicy nadzorujący oraz kierownicy produkcji sięgają po dodatkowe pieniądze z budżetu. Producenci filmu fabularnego "Margin Call", wraz z udziałem operatora Frankiego DeMarco i swoją ekipą filmową, zyskali na szybkości produkcji dzięki wykorzystaniu paneli Roscolex zamiast rolek filtrów ND.


    Autism Speaks - "Na niebiesko dla autyzmu"

    Na niebiesko dla autyzmu

    Roscolux #10683 błękit nieba i #10803 zasadniczy niebieski to oficjalne filtry barwne wykorzystane w organizacji Autism Speaks. Filtry te mogą być stosowane do oświetleń w domu, restauracji lub w budynkach, aby wesprzeć akcję "Na niebiesko dla autyzmu" w Światowym Dniu Świadomości Autyzmu - 2 kwietna 2013.

    więcej >>>



    Jak stworzyć nisko osadzoną mgłę wykorzystując urządzenie ColdFlow i wytwornice Delta 3000 Rosco?


    To wideo zostało opublikowane na Halloween - to doskonała okazja, aby móc wykorzystać głęboko osadzoną mgłe i stworzyć przerażające efekty wizualne.



    Greenscreen i bluescreen


    leprechaun green screen
    Za kulisami, fotografia Gerarda Butlera w roli Leprechauna w filmie "Movie 43"


    W pierwszej kolejności należy dokonać wyboru między greenscreen'em, a bluescreen'em. Większość ekspertów uważa, że podczas fotografowania aparatem na klisze należy używać bluescreen'a, a w wypadku korzystania z aparatu cyfrowego greenscreen'a. Ze względu na to, że niebieska warstwa emulsji filmu jest bardziej czuła wskazane jest zastosowanie blue screen'a. Natomiast, sensory w większości aparatów cyfrowych są bardziej czułe na kolor zielony, a więc bardziej efektywnym będzie użycie greenscreen'a. Pete Kuran, specjalista od efektów wizualnych, prezentuje taki projekt w instruktażowym DVD o greenscreen'ie.

    Tą praktyczną zasadę należy jednak połączyć z filmowanym obiektem. Na przykład, jeżeli pewne elementy znajdujące się na planie zawierają w sobie dużo błękitu (np. sierść Cookie Monster z Ulicy Sezamkowej), to zastosowanie greenscreen'a będzie lepszym rozwiązaniem bez względu na to jakim sprzętem przechwytywany jest obraz.



    Drążek do tańca baletowego PortaBarre

    PortaBarre™ Rosco jest dokładnie tym co nazwa wskazuje, czyli przenośnym drążkiem przeznaczonym do tańca baletowego. Zaprojektowany przez profesjonalnych tancerzy, PortaBarre jest bardzo lekki, a jednocześnie wytrzymały i stabilny.

    PortaBarre

    PortaBarre Rosco pozwala na montaż i demontaż w ciągu kilku minut i nie wymaga dodatkowych narzędzi. Wykonany z aluminium, PortaBarre waży dwa razy mniej od drążków z drewna lub stali o podobnych rozmiarach. PortaBarre o długości 1,4 m waży niecałe 7 kg i jest sprzedawany w komplecie z niestandardowo zaprojektowanym pokrowcem. PortBarre o długości 2,8 m, również z pokrowcem w komplecie, waży jedynie 12 kg.






    Kiedy i jak stosować plastikowe gobo w lampach LED?

    Stan Schwartz

    Wygląda na to, że lampy LED wykorzystywane  przez wszystkich DJ'ów oraz projektantów oświetlenia. Jednak do tej pory wiele z nich ma sceptyczny stosunek co do używania plastikowych gobo. Nie trudno jest to zrozumieć. Lampy LED wytwarzają znacznie mniej żaru od tradycyjnych lamp żarowych. Co ważniejsze, plastikowe gobo są znacznie tańsze od metalowych bądź szklanych gobo.



    Cool Ink gobo






    LitePad dla architektów i projektantów wnętrz

    litepad dior

    LitePad Rosco jest źródłem światła LED o niskim napięciu, które zapewnia równomierne, pośrednie oświetlenie. Akrylowa płyta, wewnątrz której znajdują się białe diody, posiada system kanałów świetlnych, który zapewnia rozprzestrzenianie się i wzmocnienie światła na całej powierzchni LitePad. Wynikiem tego jest źródło światła, które może przybrać dowolny kształt, rozmiar i służyc jako pośrednie oświetlenie architektoniczne, tablica informacyjna lub dekoracja.





    Najnowszy spis produktów Rosco (pdf) jest już dostępny w plikach do pobrania




    Sprawdź najnowsze gobo Rosco!




    Projektor X24 a efekt Aurora Borealis

    Almost Maine

    "Almost, Maine" John'a Cariani, jest komedią romantyczną odgrywającą się w północnej części stanu Maine zimą. Ta sztuka jest jedną z najbardziej popularnych sztuk w Ameryce i odgrywana jest się zarówno w szkołach ponadgimnazjalnych, szkołach wyższych jak i lokalnych grupach teatralnych w całym kraju. Kluczem i dominującym efektem tej sztuki jest wykorzystanie efektu Aurora Borealis. Dzięki projektorowi X24, efekt Aurora Borealis staje się równie istotnym elementem jak i występujące postaci w tej sztuce.


    Kate Leahy:
    Kąt i tekstura oświetlenia pomogły w zróżnicowaniu dwóch światów

    jekyll Hyde
    Sztuka, Doktor Jekyll i Mr Hyde, została opisana zarówno jako 'przejmująco piękna jak i niezwykle brutalna'. Kiedy zdecydowałem się oświetlić scenę przy produkcji na Uniwersytecie w Teksasie, zależało mi na wydobyciu obydwu skrajności, tak aby projekt podkreślał piękno przemocy oraz pozwolił ukazać skazy na tym pięknie."

    "W celu zróżnicowania dwóch psychologicznych światów zastosowałem odpowiednie kąty i tekstury oświetlenia. Świat Jekyll'a został oświetlony kątem prostym światła przedniego, światłem dolnym (backlight) oraz odpowiednim podświetleniem. Świat Hyde'a był oświetlony pod niskimi i bocznymi kątami. Oba światy współdzieliły dwa systemy 38 ostrych wzorów w R78465 Abstract Truss, jeden ciepły (232 Super White Flame Green to Tungsten) oraz jeden zimny (728 Steel Green). Te wzory wyglądają jak stalowe belki, przypadkowo rzucone na scenę. Ta jak gdyby przemysłowa architektura, wywołuje przejmujące i złowieszcze uczucie. Na proscenium było 12 dodatkowych gobo Rosco - 6 R77440 Saigon Roof 1 i 6 R77441 Saigon Roof 2."

    Gobo wykorzystane:

    77440.png
    #77440 Saigon Roofs 1
    77441.png
    #77441 Saigon Roofs 2
    78465.png
    #78465 Abstract Truss










    Gobo VARI*IMAGE

    VARI-LITE Gobo
    System VARI Image pozwala na tworzenie gobo do opraw oświetleniowych VARI Lite z prostych wzorców, logotypów lub złożonych obrazów graficznych w postaci trwałego szkła. W odróżnieniu do okrągłych tarcz Rosco, gobo Vari Image są kwadratowe.

    Gobo można również tworzyć według własnego pomysłu na zamówienie.



    więcej >>>



    Efekty mgły, mgiełki, dymu i pary... 

    Wykorzystywane są w produkcjach wszelkiego rodzaju, aby wzbudzać emocje odbiorców. W niektórych przypadkach, mgła może odgrywać główną rolę. Takim przykładem jest remake "Mgły" z 2005. 



    Captain_America_hazy_room_300x199.jpg

    Dym jest również wykorzystywany na scenach i ekranach, aby podkreślić atmosferę miejsca i czasu - np. pojawienie się wiązki światła na scenie stwarzając w ten sposób uczucie pustki w pomieszczeniu. 











    więcej >>>



    ROSCOVIEW


    RoscoVIEW
    RoscoVIEW to wyjątkowy, dwuczęściowy system kontroli światła wpadającego przez okno przeznaczony dla realizatorów filmowych i telewizyjnych. Składa się on z szerokiego filtru polaryzacyjnego zainstalowanego w oknach i dopasowanego do kamery filtru. Filtr dostępny jest w postaci paneli akrylowych lub tradycyjnych rolek. Filtr kamery to szkło optyczne. Stopień polaryzacji krzyżowej w oknie, w którym filtr RoscoView jest zainstalowany może być regulowany poprzez obrót filtru kamery o odpowiedni kąt. 



    więcej >>>






    palette

    Nowa aplikacja Rosco myColor pozwala na stworzenie własnego wirtualnego próbnika, porównywanie kolorów, zapisywanie ich do ulubionych, dzielenie się swoimi pomysłami oraz wiele więcej!

    Zapraszamy do skorzystania z aplikacji na stronie Rosco pod adresem: www.rosco.com/mycolor/mycolor. cfm





    JAPHY WEIDEMAN


    Filtry, gobo, leko, ściemniane lampy fluorescencyjne, materiały PVC


    Pierwszy akt opery Beli Bartoka pt. Bluebeard's Castle opowiada historie króla i jego mrocznej przeszłości, której nie chce zdradzić swojej nowej żonie Judith. Na początku opery scenę spowija "kompletna ciemność", która ustępuje stopniowo ukazując elementy otoczenia. Schody o krwistej czerwieni wynurzają się z przestrzeni, a po nich schodzi para małżeńska wprost do pomieszczenia zamku. Aby uzyskać efekt wyraźnego obrazu tej sceny, postawiliśmy na silną głębię i ostrość. Królewski błękit S385, który został wykorzystany na ścianie w głębi sceny sprawia wrażenie zanikającej dali. S27 tak oświetla powierzchnie schodów, aby przyciągnąć wzrok widza.



    Supergel #27 Medium Red

    Supergel #27 Medium Red



    więcej >>>



    MIRO CUBE™

    miro_cube

    Innowacyjna seria MIRO CUBE™ firmy Rosco to wyjątkowo poręczne lampy LED o mocy 48W i o strumieniu świetlnym o ponad 3000 lumenów. Elegancki lecz wytrzymały, geometryczny design MIRO CUBE™ doskonale się nadaje do użytku w domu, w muzeach, w szynowych systemach oświetlenia, w sklepach i w holach...



    więcej >>>



    LITEPAD LOOP


    litepad_loop_2.jpg


    Litepad Loop to prosta w obsłudze innowacyjna lampa pierścieniowa, którą można zamontować na obiektywach aparatów fotograficznych lub kamer zapewniając w ten sposób oświetlenie wzdłuż ich osi.



    więcej >>>



     INTELIGENTNE LUSTRO I-CUE

    i_cue.jpg

    Inteligentne lustro I-cue Intelligent Mirror oferuje dużo większą elastyczność i kontrolę przy pracy z reflektorami. Główną funkcją I-Cue jest możliwość wypozycjonowania wiązki światła w taki sposób, aby reflektor rzucał światło na dziesiątki różnych miejsc.



    więcej >>>



    GOBO DO ANIMACJI

    gobo.jpg
    Gobo to blaszana tarcza wykonana ze specjalnego stopu, który charakteryzuje się dużą wytrzymałością na wysoką temperaturę. Precyzyjnie wycięta blaszka może przybrać postać dowolnego kształtu, logo firmy bądź krótkiego napisu.

    Oferta ogromnej ilości najróżniejszych gobo znajduje się pod poniższym adresem:
    http://www.rosco.com/gobos/index.cfm











    dancefloor.jpgRosco oferuje cały szereg parkietów do wszelkiego rodzaju tańca. Jesteśmy gotowi pomóc Państwu w wybraniu idealnego parkietu.

    Więcej informacji na stronie:
    http://www.roscodancefloors.com/wizard/index.cfm














    litepad.jpg

    LitePad™ to bardzo płaskie źródło swiatła LED, które zapewnia miękkie, równomierne oświetlenie. Ze względu na małą grubość (tylko 8mm) i lekką konstrukcję, Litepad idealnie nadaje się do stosowania w miejscach, gdzie większość konwencjonalnych opraw po prostu się nie zmieści. Litepad to ekscytujące, nowe podejście do oświetlenia, z wykorzystaniem trwałych i energooszczędnych technologii LED. LitePad DL zużywa prawie 40% mniej energii niz LitePad HO +, jednocześnie zapewnia równomierne miękkie oświetlenie. To wszytko sprawia, że LitePad jest tak popularny wśród profesjonalistów. LitePad DL oferuje bardzie ekonomiczne rozwiązanie dla tych zastosowań, w których zwiększona jasność LitePad HO + nie jest konieczna. Zużywając tylko kilka watów, LitePad jest ekologiczną alternatywą konwencjonalnych źródeł swiatła. Dostępny w sześciu rozmiarach standardowych.





    czytaj więcej


    PODKATEGORIAOPIS
    Filtry ND / Panele Roscolex W jaki sposób ekipa filmowa wykorzystała filtry podczas kręcenia filmu "Margin Call"? ...

    więcej >>>

    Crystal Gel RoscoEric Hart, Asystent Rekwizytora w Teatrze Publicznym w Nowym Yorku, opisuje w jaki sposób rozwiązać pewien problem ...

    więcej >>>

    Jak uchwycić światło w kamerze lub aparacie

    więcej >>>

    MIRO CUBE™

    więcej >>>